אישומים נגד שני ערבים ישראלים שהזדהו עם התופת

ישראל רובין No Comments on אישומים נגד שני ערבים ישראלים שהזדהו עם התופת

הפרקליטות הגישה לבית משפט שני כתבי אישום כנגד ערבים ישראלים בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, וכן בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם

צילום: Miriam Alster/FLASH90     
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבק בהסתה והתמיכה בטרור במסגרת מלחמת "חרבות ברזל": פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בחיפה שני כתבי אישום בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, וכן בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-18 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

כתב אישום ראשון הוגש נגד יאסמין קאדורה, תושבת נחף בשנות ה-30 לחייה, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, שהעלתה לרשת בבוקר ה-7 באוקטובר דברי שבח, תמיכה, אהדה והזדהות עם ארגון חמאס, שם נרשם כך: "הבוקר גאווה שלא תישכח, 7.10.23, אלוקים תן להם לנצח ותשמור עליהם". בכתב האישום נאמר, כי השילוב של תוכן הדברים ונסיבות הפרסום מהווה אפשרות ממשית לעשיית מעשה אלימות או טרור.

כתב אישום שני הוגש נגד כותיבה עטור, תושב ראמה בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, שפרסם שני פוסטים ברשת ובהן דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור וכן הזדהות עם ארגון חמאס. בפרסום הראשון, העלה עטור תמונה בה נראים מספר פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חמושים בנשק ועליה הכיתוב: "בין המאמינים יש גברים שנכונים למה שהם כרתו עם אלוקים". בפוסט השני, העלה סרטון, בו נראים פעילי טרור העומדים ליד משגרי רקטות, נכתב: "אנחנו לא באנו לכאן כדי להיות שהידים, אנחנו באנו לכאן כדי להילחם; אנחנו לא באנו לכאן כדי להרוג גברים; באנו לכאן כדי להגן על הדגל שלנו; באנו כדי לחיות ולהתקיים".

בפרקליטות מציינים, כי חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתב האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. "הפרקליטות תפעל במלוא הכוח נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור".



0 תגובות